Anpassa inställningar för samtycke

Vi använder cookies för att hjälpa dig att navigera effektivt och utföra vissa funktioner. Du hittar detaljerad information om alla cookies under respektive samtyckeskategori nedan.

De cookies som kategoriseras som "Nödvändiga" lagras i din webbläsare eftersom de krävs för att möjliggöra webbplatsens grundläggande funktioner. ... 

Alltid aktivt

Nödvändiga cookies är avgörande för webbplatsens grundläggande funktioner och webbplatsen fungerar inte på det avsedda sättet utan dem.Dessa cookies lagrar inga personligt identifierbara uppgifter.

Inga cookies att visa.

Funktionella cookies hjälper till att utföra vissa funktioner som att dela innehållet på webbplatsen på sociala medieplattformar, samla in feedback och andra tredjepartsfunktioner.

Inga cookies att visa.

Analytiska cookies används för att förstå hur besökare interagerar med webbplatsen. Dessa cookies hjälper till att ge information om mätvärden, antal besökare, avvisningsfrekvens, trafikkälla etc.

Inga cookies att visa.

Prestanda cookies används för att förstå och analysera de viktigaste prestandaindexen på webbplatsen som hjälper till att leverera en bättre användarupplevelse för besökarna.

Inga cookies att visa.

Annonscookies används för att leverera besökare med anpassade annonser baserat på de sidor de besökte tidigare och analysera effektiviteten i annonskampanjen.

Inga cookies att visa.

Skolan och Energibarn

ledsen i skolan

Nu har vi nog otur när vi tänker i skolan och gällande våra Energibarn?

Nu har vi nog otur när vi tänker? Skolan måste värna om våra Energibarn!

 
Hur många av er arbetar med det ni är absolut sämst på? Hur många av er har som fritidsintresse det ni har som svårast för?
 
Hur många av er satsar på era svagaste sidor?
 
Troligtvis och förhoppningsvis ganska så få, eller ingen.
 
Vem drömmer om att få arbeta med det du är bäst på och som du upplever roligt och stimulerande?
 
Vem väljer ett fritidsintresse som ger egenstimulans och utmaning?
 
Förhoppningsvis många.
 
Hur tänker skolan när man ska ”träna” på det som man är sämst på? För att blir jämndålig i mycket?
 
Varför inte ge barnen, redan från ung ålder, möjligheten att bli specialister på sina starka sidor. Tänk vilket självförtroende och vilken självkänsla det hade blivit.
 
Har du dålig finmotorik ska du väl inte sitta i timmar och ”rita” vackra bokstäver! Du kommer ändå inte som vuxen arbeta med kalligrafi. Och du kommer med enkelhet kunna kompensera detta med en dator.
 
Vi slösar bort våra barns unikt kreativa hjärnor. Speciellt superhjärnorna med ADD/ADHD.
 
Tänk om de fick utveckla sina specialförmågor och bli bäst på något som de troligtvis kommer att arbeta med i framtiden.
 
I stället för att knäcka barnen med 9 år av misslyckande. Helt i onödan. Bara för att ”så ska det vara” och ”så har det alltid varit”.
 
Vad är ”syftet” med att ”rita” bokstäver för att de ska vara fina?
 
Nä, nu har skolan otur när de tänker.
 
Låt fågeln flyga.
Fisken simma.
Apan klättra.
Och Mullvaden gräva.
 
Det är barnmisshandel att tvinga:
 
Fågeln att gräva.
Fisken att klättra.
Apan att simma
Och mullvaden att klättra
 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *